גלה את הסודות מאחורי סלומון חיון!

האם דיגיטליות היא העתיד? חושבים על זה שוב!

בשנים האחרונות שמענו אינספור פעמים את הסיסמא "דיגיטל זה העתיד". אבל האם זה באמת כך? מה המשמעות של המעבר לדיגיטל ככלי מרכזי בעבודתנו, בחיינו, ואף בחיי החברה שלנו? בשורות הבאות ננסה להכיר את הנושא מזווית קצת אחרת, נסתכל על העובדות, נעשה שימוש בחוש ההומור שלנו, ונעבור על כמה שאלות שאולי לא העליתם על דעתכם.

מה זה אומר להיות דיגיטלי?

קודם כל, מה הכוונה כשאומרים "דיגיטלי"? האם מדובר רק על מחשבים וסמארטפונים? או שיש כאן משהו עמוק יותר? בעולם הדיגיטלי כיום, אנו לא מדברים רק על טכנולוגיה, אלא על שינוי מחשבתי. העולם הדיגיטלי מאפשר לנו:

  • מהירות תגובה מהירה יותר
  • גישה למידע אינסופי
  • אינטראקציה גמישה עם לקוחות וקהלים

ואם חשבתם שדיגיטליות היא רק יתרון, כדאי שתשקלו מחדש. למעבר הזה יש גם צדדים אפלים: שתיקה רועמת במדיה החברתית, גלי שקרים לא נגמרים, ובעיקר — באזזים שיכולים להטות דעת קהל במהירות הבזק.

הכוח בידיים שלנו או בידיים של האלגוריתם?

כאן עולה השאלה: עד כמה יש לנו שליטה על המידע שנמצא סביבנו? בדיגיטל, האלגוריתמים מחליטים על מה שמגיע אלינו. הם עשויים ליצור בועה של מידע, שבה אנו מקבלים רק את מה שמתאים לנו ואת מה שמתאים לאינטרסים של המפרסמים. זה יוצר תחושה שאנחנו משוחררים, בעוד שאנחנו בגדר נזירים של עולם המידע.

שאלות שעשויות להטריד אותך:

  • האם אנחנו מתקדמים לקראת חברה דיגיטלית מתקדמת או לכיוון של בורות מודרנית?
  • עד כמה המידע שאנחנו צורכים באמת איכותי?
  • האם הדיגיטל מסייע לנו ליצור קשרים אנושיים או רק להחליף חללים ריקים ברשתות חברתיות?

מה עובר על הקוליות האנושית?

חשבתם פעם איך דיגיטל משפר את היכולת שלנו לתקשר? לדוגמה, חכמת ההמונים שמתקיימת באינטרנט. נניח שאתם צריכים פתרון לבעיה טכנית. במקום לשלם שעות לאיש מקצוע, כדאי רק לכתוב בפורום, ואתם תופתעו מהתשובות שאתם מקבלים מרחבי העולם!

אבל… האם זה טוב? מנגד, החיסרון הוא שהתקשורת הפיזית בינינו נפגעת. במקום לדבר פנים אל פנים, שיחת אווידאו עם מישהו שמעבר לאוקיינוס היא חסרת תחליף — לפחות בעיני אלגוריתמים שמחפשים דיבורים פרודוקטיביים.

נשמע כמו פתרון מושלם, לא?

בואו נבהיר: למרות כל היתרונות, אנחנו חייבים לחשוב על השוויון. לא כולם יכולים לגשת לטכנולוגיה. מדובר בקבוצות מוחלשות שיכולות להרגיש שאין להן קול. הדיגיטל לא יכול להיות הפתרון הקסום לבעיות חברתיות. ויש פעמים שדיגיטליות אינה מדברת בשפת הערכים.

אז מה אפשר לעשות עם זה?

יש הרבה מה לעשות כדי להתמודד עם הדילמה הזאת שנמצאת במרכז העולם הדיגיטלי. זה מתחיל באזרחות דיגיטלית ולמידה עצמאית:

  • לחנך את הקהל על יכולות טכנולוגיות
  • לפתוח דיאלוגים עם הקהל ולשפר את המעורבות האנושית
  • להבין שהטכנולוגיה היא כלי, אך לא תחליף למערכת יחסים אנושית אמיתית

מה נכון לעתיד? דיגיטל או אנושי?

אם המסקנה המתקבלת היא שדיגיטל וטכנולוגיה הם אבן דרך הכרחית, אז מה עשינו בנוגע לאיכויות האנושיות שלנו? יש להילחם עם האלגוריתמים כדי לא לשכוח מה זה להיות בני אדם דואגים וקשובים.

לסיום, אי שם על המפה הדיגיטלית… החיפוש אחר האיזון הוא המטרה שלנו שסביר להניח שגם תישאר אינה ניתנת להגשמה מוחלטת. אנחנו נצטרך להיות חכמים ויצירתיים כדי לשלב בין היתרונות והחסרונות שנלווים לכל עידן חדש בו אנו חיים.

אלוף האינסטלציה - Jplumb

אלוף האינסטלציה - Jplumb

אני עוסק בתחום האינסטלציה כבר מעל 20 שנה, ובעל נסיון עם מגוון רחב של עבודות אינסטציה – מהקטנות והפשוטות ביותר וגם לעבודות מורכבות. מוזמנים לפנות ואסייע לכם :-)

אינסטלטור בירושלים 24/7

מומחה בכל עבודות האינסטלציה, פתיחת סתימות, איתור ותיקון נזילות, החלפת אסלות, החלפת ברזים, ניקוי שורשים, ועוד. 

052-9095404

להצעת מחיר מהירה השאירו פרטים או התקשרו: 052-9095404

Call Now Button052-9095404 דילוג לתוכן